alain-katrien.reismee.nl

Dag 6: DOL-FIJNE(n) dag

Vandaag hebben we al eens wat langer geslapen, tot half 8.

Om 8u komt de poetsvrouw langs, dus moeten we zeker maken dat we niet in haar weglopen.

We gaan ondertussen boodschappen doen, eten voor de komende dagen halen.

Rond 12u uur vertrekken we naar de Dophin Academy. Om 14u hebben we een afspraak om met de dolfijnen te zwemmen.
‘k Heb het niet zo voor diertjes, maar iedereen raadde het me aan om zeker met de dolfijnen te gaan zwemmen. Alain zag dit in het begin ook niet zo goed zitten, maar veranderde uiteindelijk van gedacht waardoor we voor beiden een zwempartij met de dolfijnen gereserveerd hadden.

In het begin krijg je een film te zien, nadien nog eens een briefing van wat je wel of niet mag doen met de dolfijnen. Ook moesten we een papier ondertekenen dat alles volledig op eigen risico was.

We waren met 3 Nederlandstaligen en dan een bende Amerikanen.
Normaal zwem je met 6 personen bij 2 dolfijnen.
We werden dus in groepen verdeeld. Elke groep kreeg een trainer aangewezen. Aangezien we met teveel groepen waren, vroegen ze aan ons om een sessie te wachten. Dat deden we dan ook. ‘k Was blij, zodat ik toch een beetje zag hoe het eraan toe ging.
Nadien was het aan onze beurt. Uiteindelijk werd onze groep gehalveerd en bleven we enkel nog met het nederlands meisje over. Super, met zijn drietjes bij 2 dolfijnen. We moesten zwemvliezen aan doen, had ik nog nooit meegezwommen (je moest nochtans ervaring met zwemvliezen hebben). Gelukkig lukte het!
Om beurt en af en toe ook samen mochten we kunstjes doen met dolfijnen, zwemmen, strelen, ze laten zingen, ... echt een SUPER wijze ERVARING! Als je ooit de kans krijgt dit te doen, raad ik aan dit zeker mee te pikken!
Een dolfijn voelt vré wijs aan, ’t is zo wa rubberachtig.

Na de zwemervaring zijn we ook nog naar de dolfijnenshow geweest.

Tussen 17u en 7u30 hadden we met Katia en Floris afgesproken om de auto te gaan inleveren, want deze weg vonden we niet meer terug. Ondertussen zijn we wel eerst nog een ijsje gaan eten. Mmmmm, wat kan dat smaken met zo’n weertje!

’s Avonds praten we nog wat na op het terras aan het zwembad.