alain-katrien.reismee.nl

Dag 4: Boottocht naar Klein Curaçao.

Deze morgen om 5u opgestaan om tijdig onze boot te halen. Deze vertrok om 6u45, maar we hebben wel nog een ritje van een uur voor de boeg en aan de Julianabrug zijn er werken waardoor we een stukje om moeten rijden. We hebben geen GPS, we hadden wel 2 pogingen gedaan om enen te installeren op de iphone, maar die marcheerden niet L

Gelukkig zijn we tijdig aangekomen. Op de bevestigingsmail van de reservatie stond dat we met 2 personen waren en de prijs. Blijkbaar was dit te prijs per persoon, effe paniek dus of we wel voldoende geld bij hadden... oef, nog 10NAF over (4euro).

Met de boot varen we op volle zee. Deze is zeer wild en de boot gaat ferm te keer, op en neer omdat we tegen de golven invaren. Meer dan de helft van de passagiers op het bovendek is een verdiepke lager afgezakt om daar over de reling te hangen en te kotsen. Heel veel mensen werden misselijk. Best wel grappig ze bezig te zien. We hebben dan ook van de gelegenheid eens gebruik gemaakt om ze te filmen... oorspronkelijk was het de bedoeling om de boot de op en neer ging te filmen maar op eens zagen we enkele mensen over de reling hangen, dus... ideaal om deze mee op te nemen in het filmke .
Op een bepaald moment sprong de boot zodanig op en neer waardoor iedereen kletsnat was.
Onderweg zien vliegvissen, echt wijs om te zien.

Na een vaarrit van 2u komen we aan op het eiland Klein Curaçao. Daar moeten we overstappen op een kleiner bootje die ons aan wal brengt. Wie zin heeft mag er ook naartoe zwemmen. Dus vanop het bovendek naar beneden springen. Alain kiest hier uiteraard voor. Ik verkies het bootje om wat zorg te dragen voor mijn fotomateriaal. Der moet hem iemand opofferen hé ;-)

Op het eiland stond het ontbijt klaar. Zeer lekker! ’s Middags was het BBQ. Alles was zeer lekker en zeer verzorgd!

’s Morgens is het opnieuw wat bewolkt en op het eiland heerst er ook een ferm windje, maar dat heb je er echt wel nodig anders is het veel te warm.
Na de middag verdwijnen meestal de wolken.

We zijn in zee gaan zwemmen, gaan snorkelen... wat voor mij een hele prestatie is. Aangezien ik ooit bijna verdronken geweest ben bij het raften, ben ik niet zo zot meer van water. We hebben heel wat vissen en zee-egels gezien. Alain is iets dieper in zee gegaan en heeft ook wat langer gesnorkeld waardoor hij nog veel meer verschillende soorten vissen gezien heeft.

Op het eiland zijn we ook een toerke gaan wandelen naar een vervallen vuurturen en naar gestrande boten. Aan deze kant van het eiland was de zee veel heviger!

Rond 4u vertrokken we terug met de boot naar ‘groot’ Curaçao.
De boot ging nu niet meer op en neer maar zijwaarts heen en weer. Dit vond ik iets minder leuk, omdat we aan de zijkant van de boot zaten en we toch ferm scheef gingen.

Onderweg hebben we een dolfijn gezien. Echt wijs!

Nu zijn we volop aan het aperitieven.