alain-katrien.reismee.nl

Dag 3: Sightseeing Curaçao

Vandaag alweer vroeg wakker maar toch een nachtje van 10u slapen achter de rug.

Katia laat ons vandaag het eiland zien in grote lijnen. We gaan dus van de ene kant van het eiland naar de andere kant rijden.

We houden een eerste halt aan het landhuis ... waar Nena Sanzes, een kunstenares, haar werken tentoonstelt. Het landhuis ligt iets hoger gelegen waardoor je een zicht hebt op de zoutvlakte van Jan Kok. Hier vertoeven er in de wateren flamingo’s. Deze gaan we ook van dichterbij bekijken, alhoewel ze toch een eindje van ons vandaan staan, gelukkig heb ik vandaag de telelens mee om ze eens te fotograferen.

Nadien rijden we verder naar de Julianabrug. Net voor de brug houden we halt om Willemstand van bovenaf eens te bekijken. De Jullianabrug is vrij stijl naar boven, ze zijn aan de brug aan het werken, waardoor het foto’s nemen op de brug niet mogelijk is.

Onderweg pikken we Floris op op de marinebasis om de rest van de dag ons te vergezellen op de uitstap.

We rijden door naar Fort Beekenburg. Hier hebben ze onlangs de kanonnen terug op het fort geplaatst met een marinehelikopter. Vandalen hadden voordien de kanonnen naar beneden geduwd. ’t Moeten volgens mij vré sterke mannen geweest zijn ;-)

Het is ondertussen middag geworden, dus tijd om iets te gaan eten aan de Zuikertuinmal. Hier is er een winkelcentrum aan verbonden, waar we kalmerende aftersun kopen want we blijven het verbrand zijn toch fel voelen.

Nu gaat de reis door naar Westpunt, dit ligt volledig aan de andere kant van het eiland. Onderweg stoppen we af en toe om foto’s te nemen.
In Westpunt kan je grote schildpadden zien zwemmen. We zien ze onder water zwemmen en af toe komen ze met hun kopje naar lucht happen.

Verderop komen we aan een strand waar de Zweedse marine duikoefeningen aan het doen zijn.

We rijden door naar de Knip. Dat is een prachtig strand met de zee in een Blue Curaçaos kleurke.

Ook verderop komen we een prachtig strand tegen dit is gelegen aan een vroeger hotel. Het hotel blijkt failliet gegaan te zijn. Enkel de muren, zwembad,...zijn er nog maar alles is geplunderd, de ramen, buizen van leidingen, deuren, ... triestig om dit te zien.

Op al deze strandjes waren we alleen tot bijna alleen. Zaaaaaalig!

We hadden al een ganse dag veel dorst en waren bijna door onze drankvoorraad heen hierdoor besloten we om niet meer in de zee te zwemmen maar naar thuis te rijden en daar in het zwembad te zwemmen.

Het weer was vandaag opnieuw zeer warm met een prachtige blauwe hemel, alleen ’s morgens lijkt het steeds bewolkt te zijn met een windje.

Na het avondeten bekijken we nog eens de plannen van het eiland voor de uitstap van morgen want dan gaan we alleen op zwier en we worden op uur verwacht.. We blijven niet te lang wakker want het was een vermoeiende dag.

Vandaag lukt het blijkbaar niet om in te loggen en een verhaal te posten, het zal dan wellicht morgen 2 verhalen worden ;-)

Slaapwel!