alain-katrien.reismee.nl

Dag 8: Struisvogelfarm, Aloë Vera plantage, Santa Barbara Resort

Rond 10u vertrekken we naar de struisvogelfarm, we worden er om 11u verwacht. Katia heeft de tickets enkele weken terug al besteld via een Curaçaose groupon.

We moeten in een hele oude legerjeep stappen en rijden zo rond op de farm van de struisvogels. Onderwerg houden we verschillende keren halt om ondertussen meer uitleg te krijgen over de vogels en de boerderij.
De struisvogelboerderij is de grootste in zijn soort binnen het Caribisch gebied. De enorme vogels worden hier gefokt voor hun vlees, huid en beenderen. Het vlees wordt gegeten (zoals in het bijbehorende restaurant Zambezi), de huid wordt gebruikt voor tassen en schoenen, de veren dienen als decoratiemateriaal en van de botten maakt men sieraden.
Aan het einde van de trip mochten we struisvogels voeren en aansluitend op een struisvogelei staan hiermee werd aangetoond hoe sterk zo’n ei is.
Nadien zijn we in het restaurant gaan eten. We konden kiezen uit een struisvogelomelet of struisvogelburger of struisvogelkroket.
Wie wou mocht ook een rit maken op een struisvogel. Niemand waagde zich hieraan, de struisvogel kan tot 80km/u lopen, je kon je enkel vasthouden aan de vleugels …. Naar het schijnt zijn het enkel Amerikanen die zich eraan durven te wagen.

Nadien zijn we naar een meer gereden die achter de farm lag. Hier waren ze aan het kitesurfen.

We reden ook door tot de Aloë vera plantage. Deze was spijtig genoeg niet open vandaag, maar we konden wel op de plantage rijden. Hier wordt deze geneeskrachtige plant in grote aantallen verbouwd. De aloë vera gel uit de planten wordt gebruikt om huidverzorgingsproducten te maken. Ook vormt het de basis van een speciale aloë vera frisdrank die ook uitermate goed zou zijn voor de gezondheid. Helaas hebben we hiervan niet kunnen proeven. De verzorgingsproducten had ik gisteren al gekocht omdat het kalmerend werkt voor de verbrande huid en voor de vele muggenbeten die ik alweer heb.

De reis ging verder naar het Santa Barbara Beach en Golf Resort. Hier waren we deze week gepasseerd met de boot richting Klein Curaçao.
Het is er mega groot en chique. Het is nog een eindje rijden op het terrein vooraleer je aan de zee bent. Eerst eten we er een Italiaans ijsje. Op zondag komen er veel jachtboten aanmeren om daar te zwemmen, een BBQ-ke te doen met elk hun muziekske aan.
We nemen een verfrissende duik in het water en genieten alweer!

‘s Avonds kijk ik naar de prachtige zonsondergang die er toch telkens anders uitziet, met mijn voetjes in het zwembadwater omdat ze overhit aanvoelen.